SELAMAT DATANG KEPADA PENGUNJUNG BULETIN RASMI SK BUKIT TOK BENG,21300 KUALA NERUS, TERENGGANU. TEL : 09-6626236 FAX : 09-6626237 Email : skbukittokbeng@gmail.com

13 July 2011

Rehat Minda

Sekolah Kebangsaan Bukit Tok Beng dan Persatuan Ibu Bapa dan guru serta dengan sokongan dan bantuan YB Tuan. Hj Ahmad Razif  Bin. Abdul Rahman  ADUN Seberang Takir telah menganjurkan satu Program yang dinamakan Rehat Minda.Program ini khusus bagi murid-murid tahun 6 yang akan menghadapi Ujian Penilaian Sekolah Rendah pada bulan September nanti.
Tujuan diadakan Program ini adalah untuk memberi kerihatan minda dan ketenangan di kalangan murid-murid tahun 6 SK Bukit Tok Beng sebelum menghadapi Peperiksaan UPSR .Diharap program  ini dapat memberi motivasi kepada murid-murid tahun 6.
Program ini telah dijalankan pada Hari Isnin ( 11 Julai 2011 ) yang lalu.Seramai 106 orang murid telah dibawa ke Gambang Water Park dengan diiringi 11 orang guru yang diketuai oleh Guru Besar SK Bukit Tok Beng. Murid-murid dibawa dengan menaiki 3 buah bas yang disewa khas oleh pihak sekolah.
Rombangan ini bertolak pada jam 8.00 pagi dan tiba di Taman Tema Air Bukit Gambang pada jam 12.00 tengah hari. Murid - murid begitu seronok  bermandi-manda dan bermain dengan permainan yang disediakan.
Rombongan sekolah kami pulang pada jam 11.00 malam dan sempat singgah di Mesra Mall untuk membeli belah dan makan malam.
Objektif program rehat minda ini berjaya mencapai matlamatnya.